niedziela, 20 listopada 2011

Wyzwanie z Kacprem w Kreatywnym Polu.

Jeśli chodzi o święta- nie czuję jeszcze nic a nic, ze się zbliżają...szerokim łukiem omijam ''świąteczne'' wystawy-jeszcze nie było nawet Mikołajek, a tu zatrzęsienie zewsząd nachalnym, pseudo świątecznym czasem. NIE, nie i jeszcze raz nie...u mnie świąteczne zwyczaje zaczynają się w Wigilie- ubieranie choinki, przystrajanie mieszkania... Kiedy ludzie maja cieszyć się MAGIĄ ŚWIĄT? Rozumiem sprzedawców, ale nie dajmy się zwariować, gdy te wszystkie świąteczne ''przydasie'' wyskakują jak grzyby po deszczu już przed 1 listopada...przynajmniej u mnie w Niemczech, ale pewnie podobnie jest wszędzie. Inną sprawą są kartki świąteczne...hmm świąteczne inaczej...Zawsze czas o nich pomyśleć trochę wcześniej niż w Wigilie. Chodzi mi oczywiście o twórców kartek- kartek bardziej i mniej świątecznych ;) Mnie np podobają się kartki nieprzesadzone, takie, które po prostu maja oznaczać, ze pamiętamy o osobie do której takową wysyłamy, ale nie narzucamy się szeroko rozprzestrzenionymi obrazkami kojarzącymi święta z wizerunkiem ''Świętej Rodziny''. Nie każdy przecież ma w sobie tak mocno zakorzenione wierzenia. Niektórzy, bądź, co bądź wolą kartki neutralne, ale i tak w klimacie świat. Tym długaśnym wstępem chciałam tylko zaznaczyć, ze biorę udział w wyzwaniu Kreatywnego Pola na ''Kartkę świąteczną bez obrazka''
Szczególy wyzwania o tu :D
Oto moja propozycja :

 Złoty napis w języku niemieckim- Wesołych Świąt.

**************************************************************

5 komentarzy:

  1. Urocza kartka!!! Ja uwielbiam jak klimat swiat zaczyna sie z pierwsza niedziela adwentowa, wtedy tez stawiam gwiazde betlejemska i swiecznik w okno. Natomiast zapach choinki uwielbiam w Wigilie. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ładna prosta kartka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. iękna kartka :) chciałabym robić takie ładne :) No a świąteczne wystawy też omijam ale po Mikołajkach to sie zmieni zapewne. W lidlu były już mikołaje z czekolady po 1 listopada :D

    OdpowiedzUsuń
  4. zajrzałam do niebieskiej( moja córka) i widzę Twój wpis wiec zajrzałam sobie na Twój blog ponieważ tez jestem z NRW. Bardzo mi się koszyczki podobają.
    Na temat świąt to nic nie pisze, u mnie już we wrześniu były słodycze świąteczne, a kartki niestety zaczęłam już w sierpniu robić bo technika pergaminowa niestety jest baaaardzo pracochłonna.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super ta kartka-prostota często jest piękna. Co do świąt martwi mnie to że zapominamy o Bogu i Jezusie w tych wszystkich bombkach,gwiazdkach,ciastecczkach itp.. już nawet Mikołaj nie jest świętym i mało kto wie że biskupem a stal sie mikołajkami czyli co to??krasnal???masakra! A dzięki za info na temat obserwowanych ale mi tam pisze że nie mam obserwowanych blogów to wogle jakis błąd mam jakis..ale znajoma mowi ze ma mnie wsrod obserwatorow hmm...czary i magia heh

    OdpowiedzUsuń